ubezpieczenia

Prywatne Kasy Chorych (Private Krankenversicherung)

Dostęp do ubezpieczenia prywatnego maja w pierwszym rzędzie:
-osoby prowadzące działalność gospodarcza
-osoby zatrudnione zarabiające w ostatnich 3 latach powyżej określonych granic dochodów (Versicherungspflichtgrenze) wynoszących w roku:
* 2008 - 48,250 €,
* 2009 - 48.600 €,
* 2010 - 49.950 € (roczne dochody Brutto)
- urzędnicy państwowi, (którym przysługuje tylko częściowa dopłata ze strony państwa do kosztów leczenia)
- studenci
- lekarze będący w okresie praktyki
Od 01.04.2007 roku został wprowadzony obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego. Dotyczył on osób, które były ubezpieczone w państwowych kasach chorych. Od 01.01.2009 obowiązek ubezpieczenia obejmuje wszystkie osoby zamieszkałe na stałe na terenie Niemiec.

W Niemczech istnieją dwa systemy ubezpieczeń. W państwowych kasach chorych (Gesetzliche Versicherung) obowiązkowo ubezpieczone są osoby, które są zatrudnione i zarabiają powyżej 400 € brutto/miesięcznie. Składka ubezpieczeniowa naliczana jest procentowo od wysokości dochodów Brutto ubezpieczonego. Górna granica dochodów, od których uzależniona jest składka wynosi w roku 2010 3.750 € Brutto/miesięcznie. Składka we wszystkich państwowych kasach chorych stanowi w roku bieżącym 14,9 % dochodów brutto osoby ubezpieczonej. W przypadku osób zatrudnionych 7% tej składki płaci pracodawca, a 7,9 % odprowadzanych jest z dochodu ubezpieczonego. Maksymalna składka ubezpieczeniowa wynosi 547,58 € + 80,85 € – oplata za obowiązkowe Pflegeversicherung – dla osób bezdzietnych – Najwyższa składka w 2010 wynosi 628,43 € miesięcznie. Osoby posiadające dzieci zobowiązane są zapłacić za Pflegeversicherung maksymalnie 71,66 €, tak, ze maksymalna oplata dla tych osób wynosi 619,24 € miesięcznie.
Osoby prowadzące własna działalność gospodarcza, decydujące się na dobrowolne ubezpieczenie w państwowych kasach chorych ponoszą pełne koszty składek ubezpieczeniowych, do podanych powyżej granic dochodów. Nadmienić należy, że dla tej grupy ubezpieczonych państwowe kasy chorych przewidują tzw. składkę minimalna w wysokości 260,93 € miesięcznie (Kasy chorych przyjmują fiktywne dochody ubezpieczonego w wysokości 1863,75 €, co prowadzi do tego, ze ubezpieczony musi odprowadzić składkę w tej wysokości, nawet jeśli jego dochód wynosi miesięcznie przykładowo 1.200 €.) Inne przepisy mają miejsce tylko w określonych przypadkach (np. osoby bez własnych dochodów oraz częściowo osoby rozpoczynające działalność gospodarcza, którym przysługuje pomoc urzędu pracy).

14 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli ja potrzebuję dodatkowego ubezpieczenia to raczej nie mam z tym żadnego problemu. Tym bardziej, że wchodząc na porównywarkę ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ znajduję praktycznie od ręki interesującą mnie składkę i przez internet zdobywam bardzo dobre ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ubezpieczenia kupuje zawsze za pomocą takich rankingów jak https://www.ubezpieczeniemieszkania.pl/ranking bo są pokazane wszystkie atuty bardzo czytelnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja korzystam z oferty PZU, mam ubezpieczenie takie jak to https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/b/pzu-gwarantowane-jutro-polisa-na-zycie-dla-kazdego/117.html nie jest drogie a zakres ochrony jest bardzo obszerny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre ubezpieczenie to podstawa, nie tylko takie zdrowotne. Warto o nie zadbać i cieszyć się spokojem sumienia. Ja np. wybieram zawsze przezornie ubezpieczenie OC i AC, najtańszych szukam tutaj: https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    OdpowiedzUsuń
  6. Samych ubezpieczeń jest cała masa i mnie najbardziej co roku interesuje po prostu ubezpieczenie OC na pojazd. Dlatego nie zastanawiam się długo i poprzez kalkulator https://cuk.pl/samochod/kalkulator_oc_i_ac w ciągu chwili jestem w stanie wybrać najbardziej korzystną dla mnie ofertę ubezpieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Korzystanie z porównywarek ubezpieczeniowych to teraz jedna z ważniejszych czynności :) można zobaczyć jak się rynek kształtuje, jakie ceny są u różnych firm i wybrać tę najlepszą, tu można fajnie porównać ceny http://kompleksowaochrona.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy kredyty i pożyczki formowe również można konsolidować? Chciałbym wziąć drugą pożyczkę na firmę tego typu https://lowcachwilowek.pl/pozyczki-na-raty/ i może udało by się je jakoś razem skonsolidować. jak uważacie? Będzie to waszym zdaniem możliwe?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy15:37

    Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy14:14

    Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Same ubezpieczenia są niezwykle ważne i moim zdaniem faktycznie warto jest mieć dobre ubezpieczenie samochodu. Właśnie dlatego ja już korzystałam jakiś czas temu z pomocy drogowej https://glinski-hol.pl/ gdy moje auto odmówiło dalszej jazdy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie bardzo ważną sprawą jest to aby przede wszystkim być bezpiecznym na drodze i kiedy jakiś problem pojawi się z moim autem to również mam pewne rozwiązanie na taką sytuację. Wtedy po prostu dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i wiem, że są oni w stanie szybko przyjechać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie tak samo jak piszą poprzednicy myślę, że ubezpieczenie wraz z pakietem holowania to dobre rozwiązanie. Jeżeli ja gdzieś wyjeżdżam to wtedy zazwyczaj wzywam pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/oferta/ która zjawia się wręcz błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń